Contact
Vragen
-
Vraag over de energiemarkt in het algemeen?
-
Hebt u recht op het sociaal tarief?
-
Een specifieke vraag voor de CREG?
Contacteer ons: vul het online contactformulier in
Indien u een vraag hebt over de CREG Scan, vindt u hier het antwoord op enkele veelgestelde vragen.
Klachten
-
Klacht tegen een elektriciteits- of aardgasbedrijf?
Contacteer de Ombudsdienst Energie
De klacht is niettemin slechts ontvankelijk als u voorafgaandelijk reeds bij het elektriciteits- of aardgasbedrijf stappen heeft ondernomen. De Ombudsdienst moet worden begrepen als een beroepsinstantie toegankelijk voor eindafnemers voor wie geen bevredigende oplossing kon worden gevonden tijdens een eerste contact met het elektriciteits- of aardgasbedrijf.
-
Melding over oneerlijke marketing en verkoopspraktijken?
Contacteer het Meldpunt van de FOD Economie
Bent u het slachtoffer van misleiding, bedrog, fraude, oplichting? Of werden uw rechten als consument of onderneming niet gerespecteerd? Kies dan het scenario dat op uw probleem van toepassing is en doorloop de verschillende stappen om uw probleem te melden aan de bevoegde diensten.
Opgelet : misbruik identiteit van de CREG
Verschillende gezinnen en kmo's hebben ons gemeld dat de identiteit van de CREG wordt misbruikt. Meestal gaat het om personen die naar uw huis komen of u bellen om "een nieuw energiecontract te onderhandelen" of “u te helpen sparen".
Als zo iemand met u contact opneemt en zegt dat hij de CREG vertegenwoordigt, weet dan dat het om fraude gaat. De CREG is een onafhankelijke instantie. Ze doet geen verkoop noch huis-aan-huisbezoeken.
Indien u het slachtoffer bent van dergelijke praktijken, kan uw informatie helpen om dergelijke frauduleuze handelingen een halt toe te roepen. Fraude melden.
Bereikbaarheid
CREG
Nijverheidsstraat 26-38
B-1040 Brussel
Tel: +32 2 289 76 11
COVID19 – CREG sluit kantoren, maar blijft bereikbaar
Sluitingsdagen 2021
1 januari, 5 april, 1 mei, 13-14 mei, 24 mei, 21 juli, 15 augustus, 1 november, 11-12 november, 25-31 december